Home » Blogg » Topp tips for digital annonsering for din markedsføringsstrategi

Topp tips for digital annonsering for din markedsføringsstrategi

Digital annonsering har blitt en viktig komponent i moderne markedsføringsstrategier – og hvis det ikke er en del av forretningsstrategien din, burde det være det.

1. Kreative elementer

Virksomheten din har visuelle elementer som gjør at den skiller seg ut fra konkurrentene dine. Bruk det til din fordel i markedsføringsarbeidet ditt. Uansett om det er en logo, maskot, skrift eller fargevalg, kan det med å gjøre det merke gjenkjennelig å ha det inkludert. Du vil fange publikums øye, men du vil også opprettholde oppmerksomheten og få dem til å huske merkevaren din. Å innlemme unike og kreative visuelle elementer i annonsene dine er avgjørende for suksessen annonsene vil gi deg.

2. Bruk klokt

Hver plattform som brukes til å markedsføre online, gir deg en annen verdi. Du må analysere hvilke utsalgssteder du bør investere mer tid og penger i, og hvilke som ikke er like viktig. Noen plattformer som fungerer veldig bra for ett selskap, gir lite eller ingen resultater for et annet. Alt er veldig spesifikt for merkevaren din, og du må planlegge budsjettet deretter. Søkeannonseringsplattformer, for eksempel Google Adwords, fungerer best når det er en klar etterspørsel etter produktet eller tjenesten din, og du vil målrette folk som søker etter produktet eller tjenesten din på nettet. Søkeannonsering er mindre effektiv for en oppstart som har skapt et nytt og innovativt produkt som aldri før har blitt sett i markedet. Eller etter noe de fleste kjøper i murstein- og mørtelbutikker og sjelden søker på nettet.

3. Gjør din forskning

Du kan ha ideer til hva som fungerer best for publikummet ditt, basert på tidligere erfaring med annonsene dine, men det er viktig å ta deg tid til å utføre grundige undersøkelser og ha data som støtter dine handlinger. Du kan forutse at kundene dine vil oppføre seg på en bestemt måte, når de faktisk går i en helt annen retning. Det er viktig å være forberedt på dette på forhånd og bruke informasjonen du samler inn fra forskning for å planlegge din markedsføringsstrategi.

4. Kjøperprosessen

Forstå kjøperens reise og hva du trenger å presentere dem for på hvert trinn i prosessen for å nå brukere mer effektivt. Det er så mange detaljerte alternativer når det gjelder visning av kjøperanalyse. Du kan se hvert trinn en besøkende tar på hele nettstedet ditt, hvor mye tid de brukte på hver side, og til og med hvilke sider som fikk dem til å forlate. Bruk denne informasjonen til å imøtekomme den digitale markedsføringen til disse publikummet, slik at du kan gjøre prosessen enkel for dem og fordelaktig for deg.

5. Kjenn målgruppen din

Det er avgjørende å forstå hvem publikum er, og hvordan du best kan markedsføre dem. Du må vite hvem du vil at kjøperne skal være før du prøver å markedsføre til dem. Dette er et viktig skritt i enhver markedsføringsstrategi, enten det er på eller frakoblet, og det er et klart definert aspekt av merkevaren du kan fortsette å henvise til.